4 Spots to Eat in Paris


  ·  Travels

EATING IN PARIS As you guys know, one of my favorite cities is Paris. It’s the atmosphere, the beautiful rues and the big boulevards, the sunsets on the Seine and a lot of other charming factors that have made me fall in love with it. I have the luck to visit the french capital for work quite often, which made me able to explore the whole cities walking and stopping by a lot of different restaurants, cafes and lunch spots. So here there are 4 spots to eat in Paris. I so wished I had more photos to show you some more. 🙂

Louison Hotel This is the best way to start your day, with a breakfast in bed if you are staying at the Louison, or stopping buy just to enjoy the lovely and friendly atmosphere of this boutique hotel. The address is Rue de Vaugirard 105.
Cafè de Flore is history in Paris. This is one of the oldest coffeehouses of the city, located in Boulevard Saint-Germain 172. Known for the best chocolat chaud, is where I like to get a cappuccino and maybe a dessert. I like to seat outside and look at people passing by.
Chez Papa When it’s finally time to have lunch I love to sit down at Chez Papa. This is not a fancy restaurant but a chain which offers the authentic taste of french cousine from the south east of the country. It’s the perfect spot for a huge bowl of salad with cheese, ham, potatoes, cheese and bread with a glass of red wine. Surely one of the best spots to eat in Paris.
Eclairs de Genie Do you have a sweet tooth? I don’t, but I can’t resist these eclairs. Take it on the go and enjoy the taste of french patisserie. Believe it or not, this yumminess is also available online.

EATING IN PARIS Come sapete, una delle mie città preferite è Parigi. Sono la sua atmosfera, le bellissime rue e le interminabili boulevard, i tramonti sulla Senna e il suo charme che mi hanno fatto innamorare di questa città. Ho la fortuna di visitare la capitale francese per lavoro più di una volta all’anno, che significa che ho avuto modo di esplorare la città a piedi, facendo tappa tra bistro, cafè e ristoranti. Ecco 4 dei miei posti preferiti dove mangiare a Parigi. Ce ne sono almeno una altra ventina che fotograferò durante il mio prossimo viaggio. 🙂

Louison Hotel Il miglior modo per iniziare la giornata quando soggiorno al Louison è con una colazione a letto, ma è possibile fermarsi in questo boutique hotel per un petit déjeuner anche solo per godere della sua atmosfera. L’indirizzo è Rue de Vaugirard 105. Se volete trovare un hotel a Parigi potete usufruire di un codice sconto hotels.com.
Cafè de Flore è storia a Parigi. Questo è una delle caffetterie più vecchie della città, si trova nel cuore di Saint Germain. Conosciuta per la migliore chocolat chaud parigina, è dove mi fermo per un cappuccino e magari anche un dessert. Mi piace sedermi fuori e osservare i passanti.
Chez Papa Quando arriva il momento di pranzare niente è meglio di Chez Papa. Non è un ristorante prestigioso, bensì una catena di locali alla mano che offrono l’autentico gusto del sud est della Francia. Il mio piatto preferito è un’insalata con formaggio, prosciutto, patate, poi pane e formaggio accompagnati da un bicchiere di vino rosso.
Eclairs de Genie Vi piacciono i dolci? Io li odio! Però faccio sempre un’eccezione per queste eclairs. Compratele ad asporto e gustatele mentre passeggiate, sono una perla della patisserie francese. Hanno anche un online shop.

Read Also:

 Paris Haute Couture Diary

Hippie in Paris

Related posts


Comments


Loading Facebook Comments ...